Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
22 October, 2017, 15:36:38 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Meillä oli teknisiä ongelmia, minkä johdosta kaikki aikaisemmin kirjoitetut ääkköset korruptoituivat. Valitettavasti asia ei ole korjattavissa. Kaikissa tästä eteenpäin kirjoitetuissa viesteissä ääkkösten pitäisi toimia normaalisti.
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3 4
  Print  
Author Topic: Pienet kysymykset pelistä - ketju  (Read 24544 times)
franky
Newbie
*
Posts: 1


« on: 22 October, 2008, 11:44:35 »

Tähän aloittelijat laittavat pieniä kysymyksiä jolle ei kannata tehdä omaa ketjua.

Saako miehiä jotenkin suojautumaan, seisovat vain luotisateessa...
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:14:19 by mixer » Logged
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
« on: 22 October, 2008, 11:44:35 »

 Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #1 on: 22 October, 2008, 11:55:20 »

Saa, valitset äijät ja painat z ja e. Silloin menevät maihin.


« Last Edit: 09 December, 2009, 19:40:59 by LyeDecker » Logged
mixer
Mikko Vedru
Administrator
Full Member
*****
Posts: 116



WWW
« Reply #2 on: 22 October, 2008, 12:49:34 »

Kavereiden pitäisi kyllä tavallisilla asetuksilla mennä ihan itse maihin. Yleensä ongelma on juurikin toiseenlainen: miten saisi ihmisiä liikkeelle tulen alla. "Rynnäkköön!.." Roll Eyes
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:14:13 by mixer » Logged

 peli:n tuottaja
Lanttu
Newbie
*
Posts: 4


« Reply #3 on: 22 October, 2008, 15:32:25 »

Totta - vasta ekan tehtävän läpi tahkoneena olen jo usein huutanut täällä "Ei jäädä tuleen makaamaan!!?" ja ettinyt vimmatusti nappulaa, jolla saisin miehet ylös ja juoksuun... Onko sellaista?

Jos ei ole, niin skriptatkaa nyt ihmeessä joku Antero Rokka sinne, että voi edes yhden miehen laittaa juoksemaan luotisateen läpi ja nakkaamaan räjähteitä tankin alle. Cheesy
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:14:08 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #4 on: 22 October, 2008, 15:42:25 »

Rynnäkköön? No sehän onnistuu, kun valitset miehet, painat z ja w...se on aggressive formation.


« Last Edit: 09 December, 2009, 19:42:11 by LyeDecker » Logged
Steelwedge
Global Moderator
Jr. Member
*****
Posts: 96



« Reply #5 on: 22 October, 2008, 16:41:58 »

Niiden, joille Talvisota on ensimmäinen Blitzkriegin moottorille tehty peli, kannattaisi ehkä kahlata tämä topic läpi:

http://www.cdv-forum.de/cdvboard/english/showthread.php?t=30206

Teksti käsittelee alkuperäisen Blitzkriegin tehtäviä, mutta siinä on runsaasti yleispätevää tavaraa (vastatykistötaktiikkaa, juoksuhaudan puhdistuskonsteja, aseiden sijoitteluvinkkejä yms.), joka sopii myös Talvisotaa tahkoaville.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:14:03 by mixer » Logged

Steelwedge
ilssi
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #6 on: 24 October, 2008, 16:36:12 »

Tutorialin jälkeen jäi vielä vähän kysyttävää? Mites AT-tykeille ja MG:lle voi asettaa sen ampumasekotrin, etteivät ole selkä päin vihollista? Mortarjoukkoni myös huusivat jotain "ammukset loppu", niin tuleeko näille miehille ammuksia sitten automaattisesti jostain, vai täytyykö säätää jotain pientä?

Edit: ääh..jo ekan suomalaisten tehtävän jälkeen meni mönkään. Ongelmaksi tulivat tuo, kun ei tiennyt, miten asettaa AT-tykeille tuo ampumasketori. Suunta tosin oli oikea, mutta ampumapituutta en tiennyt ja jouduin useasti vaihtamaan AT-tykin paikkaa, jolloin se ei ollut kovin hyvässä suojassa ja menehtyi.. Tähän tarvittaisiin nopeasti apua  Wink.

Myös nuo joukkojen peräännyttäminen kummastutti? En sitten tiedä, mutta voiko niitä joukkoja pistää juoksemaan pakoon jonnekkin "päärakennukselle", vai taistelevatko ne vain juoksuhaudoissaan loppuun asti?
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:58 by mixer » Logged
Warma
Newbie
*
Posts: 9



« Reply #7 on: 24 October, 2008, 17:10:24 »

Quote
Mites AT-tykeille ja MG:lle voi asettaa sen ampumasekotrin

Käskyvalikosta löytyy "Turn"-komento. Pikannappina toimii "S".


Ampuma-alueen tai kantomatkan voi tarkistaa kun painat Alt+R. Tämä toimii kaikilla yksiköillä.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:51 by mixer » Logged
ilssi
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #8 on: 24 October, 2008, 17:14:44 »

Quote
Mites AT-tykeille ja MG:lle voi asettaa sen ampumasekotrin

Käskyvalikosta löytyy "Turn"-komento. Pikannappina toimii "S".


Ampuma-alueen tai kantomatkan voi tarkistaa kun painat Alt+R. Tämä toimii kaikilla yksiköillä.


Kiitokset! Tutorialissakin tuo toki kerrottiin, mutta olen mennyt aina painamaan altin tilasta shiftiä  Grin Grin
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:46 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #9 on: 24 October, 2008, 23:51:30 »

Mortarjoukkoni myös huusivat jotain "ammukset loppu", niin tuleeko näille miehille ammuksia sitten automaattisesti jostain, vai täytyykö säätää jotain pientä?

Kuorma-autot jakaa ammuksia, sun vain pitää käskeä ne jakamaan niitä.
Eli valitset kuorma-auton ja painat sitä hiiren oikealla. Tai valittuasi kuorma-auton painat X ja osoitat kuorma-
autolle paikan jossa haluat sen jakavan ammuksia.

Yksiköt joille haluat kuorma-autojen jakavan ammuksia, pitää olla melko lähellä niitä.
« Last Edit: 09 December, 2009, 15:51:23 by LyeDecker » Logged
ilssi
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #10 on: 26 October, 2008, 17:47:04 »

ÄÄÄH..Kun klikkaan AT-tykkiä vasemmalla napilla ja painat tuon ALT+F, niin ei se siltikään näytä sitä ampumasektoria!  Huh
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:39 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #11 on: 26 October, 2008, 17:47:47 »

Alt+R... ei F
Logged
ilssi
Newbie
*
Posts: 9


« Reply #12 on: 26 October, 2008, 20:40:24 »

Alt+R... ei F
Olen sekaisin!  Roll Eyes

Pystyykö muuten pienempää jalkaväkeä "yhdistämään" toiseen joukkoon, oli se toinen joukko kuinka suuri tahansa? Eli jo jonkinmoista menetystä ottanut jalkaväki voisi yhdistää vielä uuteen ryhmään, vai onko jalkaväellä jokin maximimiesmäärä siinä joukossa?
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:35 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #13 on: 26 October, 2008, 21:32:00 »

Ei pysty yhdistämään kahta alunperin eri joukkueeseen kuuluneita miehiä.
Alkuperäisessä Blitzkriegissähän pystyi kuorma-autoilla vahvistamaan joukkoja,
jotka olivat kärsineet miestappioita täydennysmiehillä, jos koko joukkue ei ollut kaatunut.
Se toimi siis samaan tapaan, kuin ammustenkin täydennys.
Myös tykkien ja konekiväärien ym. kaatuneet pystyi korvaamaan uusilla,
jos ne eivät tuhoutuneet.
Tämä toiminto on ilmeisesti poistettu realistisuuteen pyrkiessä.
« Last Edit: 09 December, 2009, 15:52:40 by LyeDecker » Logged
Nepp1
Newbie
*
Posts: 5


« Reply #14 on: 27 October, 2008, 18:19:02 »

Talvisodassa ja etenkin jatkosodassa ( tiedä tämä peli ei käsittele jatkosotaa ) oli pienen mutta pippurisen tykistömme ja heittimistömme tarkka tulenkäyttö ehdottoman tärkeää ja joissakin taisteluissa jopa ratkaisevaa.. mietityttääkin olisikohan ollut mahdoton idea lisätä kehittelyvaiheessa yksiköihin pieniä tulenjohtopartiota esim. tähystys-komennolla varustettuna.. sellaisiahan tietenkin osasta joukkoja voi itsekin tehdä mutta kuitenkin, autenttisuuden vuoksi jos ei muuten
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:13:29 by mixer » Logged

Ad Omnia Paratus! Every man is a rifleman!
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
   

 Logged
Pages: [1] 2 3 4
  Print  
 
Jump to:  


Related Topics
Subject Started by Replies Views Last post
Onko pelistä tulossa demoversiota, esittelyvideota tms?
Yleinen pelikeskustelu
Nabixy 6 12673 Last post 01 November, 2008, 17:18:07
by mixer
Kirjoitus pelistä (Reserviläinen lehti)
Yleinen pelikeskustelu
Viäpel 1 3580 Last post 26 December, 2008, 17:11:39
by mixer
evasion-number
evasion-number
evasion-number
evasion-number