Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
24 June, 2017, 22:46:13 *
Welcome, Guest. Please login or register.
Did you miss your activation email?

Login with username, password and session length
News: Tervetuloa keskustelupalstalle!
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2 3
  Print  
Author Topic: Pieniä kysymyksiä, jotka eivät omaa topicia tarvitse.  (Read 13140 times)
jaikki
Newbie
*
Posts: 45


« on: 21 February, 2009, 13:08:19 »

Juu, tälläinen topic on iha kätevä; jos on jotai kysyttävää pelistä ni ei tarvitse tehdä aina uutta topicia!

Itse kysyn: Onko suomalaisten ääninäyttelyn tehny suomalaiset? En halua loukata jos suomalaiset sen on tehnyt, mutta kuulostaa aika hassulta, ihankuin ulkomaalaine yrittäs vääntää suomea.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:43:40 by mixer » Logged
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
« on: 21 February, 2009, 13:08:19 »

 Logged
Von Kurmu
Newbie
*
Posts: 24


« Reply #1 on: 21 February, 2009, 19:22:38 »

siitä on jossain aiheessa ollut keskustelua en nyt juuri muista missä
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:43:35 by mixer » Logged
Steelwedge
Global Moderator
Jr. Member
*****
Posts: 96



« Reply #2 on: 21 February, 2009, 21:12:12 »

Hmmm... eiköhän suomalaisista äänistä vastuussa olevilla ole Euroopan Unionin passin kannessa Suomen leijona - ja Suomen armeijan kunniakkaassa uniformussa lienevät palvelleet myös.  Grin

Muuten. Onko osan suomenkielelen näköisella kielellä tälläkin forumilla kirjoitetuista teksteistä kirjoittaneet muut kuin suomalaiset? En halua loukata, jos kirjoittajat ovat olleet suomalaisia, mutta kuullostaa aika hassulta, ihan kuin ulkomaalainen yrittäisi kirjoittaa suomea...  Roll Eyes

Sorry, en voinut vastustaa kiusausta...  Grin
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:58 by mixer » Logged

Steelwedge
jaikki
Newbie
*
Posts: 45


« Reply #3 on: 21 February, 2009, 23:26:57 »

Hmmm... eiköhän suomalaisista äänistä vastuussa olevilla ole Euroopan Unionin passin kannessa Suomen leijona - ja Suomen armeijan kunniakkaassa uniformussa lienevät palvelleet myös.  Grin

Muuten. Onko osan suomenkielelen näköisella kielellä tälläkin forumilla kirjoitetuista teksteistä kirjoittaneet muut kuin suomalaiset? En halua loukata, jos kirjoittajat ovat olleet suomalaisia, mutta kuullostaa aika hassulta, ihan kuin ulkomaalainen yrittäisi kirjoittaa suomea...  Roll Eyes

Sorry, en voinut vastustaa kiusausta...  Grin
En ole ainoa joka on tätä mieltä...
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:30 by mixer » Logged
mannerheim
Newbie
*
Posts: 8


« Reply #4 on: 02 March, 2009, 14:31:51 »

Kuinka on helpointa tuhota vastustajan tykistö, jos vaikka olen nähnyt alueen omalla lentookoneella eli maasto näkyy mutta ei joukkoja.Tiedän tarkalleen missä on se ja se tykki, tuo tulituki ainakin roiskii ihan päättömästi.Olen myös kokeillut ampua niitä toiminnon x(siis se mikä aktivoitiin näppäimestä x)avulla, eli aina 2laukausta kerralla mutta se nyt on vähän vaikeaa...

Niin ja miten te PRO pelaajat teette hyökkäyksen, itselläni joukot ovat heti maissa ja jäävät siihen tykkityleen.Reservejä kannattaa tässä tilanteessa kenties jättää?

Onko joukoilla jonkinlainen moraali, tuntuu että joukko tottelee jos on ollut pitkään tauolla tai on upseeri seurassa.Jos hyökätään kovilla tappioilla tuntuu että varsinkin ryssät neuvostoliittolaiset jäävät vaan makaamaan vaikka mitä yrittäis.Lisäksi komppaniat hajaantuvat usein(ainakin agressionilla) ja eivät suostu menemään enää yhteen, paitsi hitonmoisen sovittelun kautta.Voisiko olla jokin jäänne kun kerran on modi?

Onko kaikilla ongelmia joukkojen komentamisen kanssa, jos laittaa liikkumaan johonkin niin tuntuu että varsinkin autot valitsevat huonon reitin, komappania hajaantuu osa jatkaa tietä pitkin ja puolet YRITTÄÄ mennä pellon kautta mutta huomaa pian että ei pääse ja palaa takaisin tielle(puolet ryhmästä ovatkin tällöin jo kaukana).
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:24 by mixer » Logged
jaikki
Newbie
*
Posts: 45


« Reply #5 on: 02 March, 2009, 20:01:55 »

Noh pakko sanoo ainakin että näissä Blitzkrieg pohjasissa peleissä yleensä tekoäly on aika huonoa  Grin Että laitat ne vaikka menee sillan yli ni saattaa lähtee kiertää sitä.
Ja sitten toho tykkituleen, jos sulla on aikaa "paljon" ja ammusvarasto siinä lähellä ni nopeuta aikaa ja tulitukea sinne, kyl ne tuhoutuu sitten aikanaan  Cheesy

EDIT: Tai sitten laitat scoutin sinne lähelle että näkee juuri ja juuri, käytät x:ää ni tuhoutuu paljon nopeammin.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:19 by mixer » Logged
Embuske
Newbie
*
Posts: 22


« Reply #6 on: 05 March, 2009, 10:43:43 »

Mikä on teidän mielestänne näiden tarkka-ampujien (sniper) käyttökelpoisuus? Itse olen jonkin verran pettynyt siihen, miten lyhyelle matkalle he pystyvät ampumaan tarkasti. Havaintojeni mukaan jalkaväen monet muut aseet ampuvat tarkasti aivan yhtä pitkälle, osa ehkä jopa pitemmällekin (ALT+R näyttää ampumasäteen). Voi olla, että ovat vaikeammin havaittavia, mutta tulee mieleen lähinnä kaksi hitaasti ampuvaa ukkoa, joiden sijaan voisi hyvin lähettää kenet tahansa kaksi muuta tai jopa vain yhden sarja-aseella varustetun ukon. Vai osaako joku kertoa jotain, mitä en ole ymmärtänyt tarkka-ampujien hyödystä.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:14 by mixer » Logged
mannerheim
Newbie
*
Posts: 8


« Reply #7 on: 05 March, 2009, 12:57:19 »

täysin samaa mieltä, tarkka ampujat ovat liian vaisuja.säde on tasan sama kuin muilla yksiköillä.Tarkkuus ehkä parempi, mutta lataus vie kauan, varsinkin kun täytyy ampua monia laukauksia kun ei osata sihdata päähän.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:07 by mixer » Logged
Embuske
Newbie
*
Posts: 22


« Reply #8 on: 05 March, 2009, 14:25:46 »

Jokainen kiikaritähtäimellä varustetulla kiväärillä joskus ampunut tietää hyvin, että tarkkuus voi jopa kolminkertaistua. Minä olen melko hyvä ampuja, mutta kiikarilla osun pitkiltä matkoilta erittäin hyvin tuloksin.

Peliin sovellettuna: jos ampuja on valio ja hänellä on kiikarikivääri, hänen pitäisi samoissa sääoloissa pudottaa ukkoja 3-kertaiselta etäisyydeltä jyvätähtäimeen verrattuna, sanoisin että 600 metristä vielä helposti, jopa 900 metristä osumaa en pitäisi merkillisenä.

Siispä ampumamatka tulisi vähintään tuplata muihin kivääriukkoihin verrattuna, jotta oltaisiin realismissa kiinni. Tähän liittyy osittain myös KK, jonka ampumasäteen pitäisi olla "submachine guniin" (konepistooli) verrattuna vähintään tuplat, vaikkakin tarkkuus olisikin huonompi.

Silti hieno peli. Pienillä korjauksilla erinomainen.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:42:03 by mixer » Logged
jaikki
Newbie
*
Posts: 45


« Reply #9 on: 05 March, 2009, 15:08:09 »

Itse olen myös miettinyt tuota. Mielestäni jopa liiankin helppo huomata, vertaa esimerkiksi muihin Blitzkrieg peleihin joissa se on paljon vaikeampaa.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:57 by mixer » Logged
Majuri
Newbie
*
Posts: 20


« Reply #10 on: 19 March, 2009, 19:27:33 »

Tämmöinen ongelma on etten ole keksinyt, mistä napista vanhat save gamet poistetaan? Alkaa olla vähän liikaa näitä save gameja... Grin
Voisiko joku autaa?
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:52 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #11 on: 19 March, 2009, 19:47:17 »

Tämmöinen ongelma on etten ole keksinyt, mistä napista vanhat save gamet poistetaan? Alkaa olla vähän liikaa näitä save gameja... Grin
Voisiko joku autaa?

Savet sijaitsee: C:\Program Files\Blitzfront Game Studio\Talvisota - Icy Hell\saves, poista sieltä.
Asema on tietysti se mihin pelin asensit.
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:46 by mixer » Logged
Juffe
Newbie
*
Posts: 19


« Reply #12 on: 20 March, 2009, 15:22:18 »

Miksi kranaatinheittimitten kantama on niin lyhyt? Kokeilin laittaa upseerinkin kiikaroimaan viereen, mutta ei ne kudit sen pidemmälle lennä, miksi näin? eikös tuollaisilla heittimillä pitäisi muutamaan kilometriin yltää? vai olenko pahasti väärässä?
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:41 by mixer » Logged
LyeDecker
Jr. Member
**
Posts: 87



« Reply #13 on: 20 March, 2009, 17:51:24 »

Mitä isompi kaliiperi, sitä pidempi kantomatka. Kyllähän oikeasti heittimillä voi olla useammankin kilometrin kantomatkat,
mutta eihän tässä pelissä millään aseella ole yhtä pitkäkantomatka, kuin kyseisellä aseella oikeasti. Pelikartat pitäisi olla aika massiivisia, jos näin olisi.

Tosin talvisodan aikaisen 37mm Neuvostoheittimen kantomatka oli korkeintaan 250m.

Jos jossain kartassa on vain pienikaliiperinen heitin mukana, kartan tekijä on varmasti halunnut, että pelaaja käyttäisi muutakin taktiikkaa, kuin 'möyhennä karttaa ensin tykistöllä/heittimillä ja sitten katsotaan mitä on jäljellä'.

« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:35 by mixer » Logged
Juffe
Newbie
*
Posts: 19


« Reply #14 on: 21 March, 2009, 07:38:22 »

Mitä isompi kaliiperi, sitä pidempi kantomatka. Kyllähän oikeasti heittimillä voi olla useammankin kilometrin kantomatkat,
mutta eihän tässä pelissä millään aseella ole yhtä pitkä kantomatka, kuin kyseisellä aseella oikeasti. Pelikartat pitäisi olla aika massiivisia, jos näin olisi.

Tosin talvisodan aikaisen 37mm Neuvostoheittimen kantomatka oli korkeintaan 250m.

Jos jossain kartassa on vain pienikaliiperinen heitin mukana, kartan tekijä on varmasti halunnut, että pelaaja käyttäisi muutakin taktiikkaa, kuin 'möyhennä karttaa ensin tykistöllä/heittimillä ja sitten katsotaan mitä on jäljellä'.


Aivan totta, empä ajatellut asiaa loppuun asti, mutta mitä hyötyä on kiikaroivalla upseerilla?
« Last Edit: 04 March, 2010, 00:41:26 by mixer » Logged
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
   

 Logged
Pages: [1] 2 3
  Print  
 
Jump to:  


Related Topics
Subject Started by Replies Views Last post
Onko alkuperäiseen blitziin ja niihin lisäosiin jotain hyviä moodeja jotka...
Yleinen pelikeskustelu
jormapena 3 2538 Last post 11 January, 2009, 21:39:14
by Steelwedge
evasion-number
evasion-number
evasion-number
evasion-number