Arska
Newbie

|
 |
« on: 28 October, 2008, 19:05:39 » |
|
Onko tässä The icy shield of Finland- tehtävässä tarkoitus pysäyttää vihollinen ensimmäiselle puolustuslinjalle vai onko kaupungin lähellä olevat asemat "pääpuolustuslinja"? Pioneereja tässä tehtävässä on vähintäänkin riittävästi, joten sinnehhän pystyy rakentamaan vaikka minkälaiset asemat ja miinoitukset. Itse pyrin pelaamaan sillä realistisella mentaliteetilla, että tehtävää ei jatkuvasti seivaamalla tavallaan opetella, vaan alussa ryhmitetään joukot ja pyritään saamaan tehtävä kerralla läpi. Ei vaan tekisi mieli tuhota reservejä ensimmäisellä puolustuslinjalla  Pelistä itsestään sanoisin että pääsääntöisesti olen ollut hyvin tyytyväinen ja hatunnosto tekijäporukalle  . Aikaisempaa kokemusta Blitzkrieg-sarjasta on ainoastaan Stalingrad-pelistä, jota on tullut pelattua runsaasti. Talvisota on kyllä rutkasti vaikeampi ja erityisesti vihollisen tykistön tarkkuus ihmetyttää, kun vertaa omaan vastaavaan (sen muutaman laukauksen perusteella, mitä putkesta kerkee ulos saamaan, ennenkuin vihollinen jysäyttää pojat ilmaan! ) Ps. Kolme viikkoa 76 K 02:sella ampuneena ihan kuriositeettina väittäisin siinä olevan kiinteä lavetti ja tykkiryhmä pystyy ihan mukavasti roudaamaan sitä pitkin metsiä ilman vetoautoa, jos kapiaisilla on paha päivä 
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:35:32 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
|
 |
« on: 28 October, 2008, 19:05:39 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mixer
Mikko Vedru
Administrator
Full Member

|
 |
« Reply #1 on: 30 October, 2008, 09:50:22 » |
|
Sinun kannattaa tehdä juuri sitä, mitä siinä tehtävänannossa sanotaan: sillä välin kun puolustaudut sillä ensimmäisellä linjalla, otat rautatieasemalle saapuvat vahvistukset ja teet kunnon asemat toiselle linjalle, koska sitä toista linjaa sinun pitäisi loppujen lopuksi puolustaa (toinen objektiivi). Kiitos ystävällisistä sanoista! 
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:35:55 by mixer »
|
|
peli:n tuottaja
|
|
|
Arska
Newbie

|
 |
« Reply #2 on: 31 October, 2008, 10:15:51 » |
|
Pitää päästää! Tai sanotaanko näin,että ne vihut loppujen lopuksi päästävät itsensä läpi, sen verran paljon ja monelta suunnalta niitä alkaa tulemaan, että ei oo enää tarkoituksenmukaista työntää reservejä tuleen. Itsekkin useamman tunnin hohhailin niissä ykkösasemissa tykistöllä vihun aaltoja torjuen ja asemalta juoksutin verestä voimaa linjoille. Nelostehtävässä sais varmaan maailman tappiin asti seisoskella niissä viholliselta vallatuissa asemissa, jos ei tajua lähtee sinne joen rantaan hampparoimaan ja näin saada sitä perääntymiskäskyä.
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:00 by mixer »
|
|
|
|
|
mixer
Mikko Vedru
Administrator
Full Member

|
 |
« Reply #3 on: 01 November, 2008, 16:46:55 » |
|
Jaa, mulla on niin hyvät puolustukset siinä ensimmäisellä linjalla, ettei ne pääse sieltäkään läpi.  Pitääkö mun päästää ne läpi, jotta toinen objektiivi alkaa??  Olen puolustellut sitä ekaa linjaa jo melkoisen tovin.  Niin ja siinä edellisessä tehtävässä, jossa piti hyökätä joen yli tullutta vihollista vastaan, mä hyökkäsin sinne leiriin ja tuhosin kaikki vihut. Sitten odottelin siinä, että millon tehtävä täyttyy ja vasta kun lähdin kyllästyneenä ylittämään jokea, joka ei edes ollut osa tehtävää, tuli viesti, että vastahyökäys on epäonnistunut ja uusi tehtävä on vetäytyä takaisin.  En tiedä tekstistä, mutta tuo kuvasi nyt ainakin liittyy neljänteen tehtävään eikä viidenteen. Voisitko poistaa tästä threadista kaikki viidenteen tehtävään liittymättömät jutut ja siirtää niitä uuteen neljättä tehtävää käsittelevään aiheeseen? Näin kysymyksiin vastaaminen on paljon helpompaa, koska minulla on jo nyt ihan pallo hukassa. 
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:04 by mixer »
|
|
peli:n tuottaja
|
|
|
Janosik
Newbie

|
 |
« Reply #4 on: 08 November, 2008, 01:39:29 » |
|
Ensinnäkin kiitos kauan odotetusta peliaiheesta! Tuo 5. tehtävä eli kemijärven puolustus...Mitähän teen väärin kun ensin päästin vihollisen helposti läpi ekasta linjasta ja sitten torjuin kaikki hyökkäykset Kemijärven eteen (nuolet osoittivat jo Kemijärveä). Peli jää junnaamaan paikalleen ja mitään ei tapahdu...vihollinen ei tule vaikka kuinka odotan, mutta ei ilmoita myöskään "You won" tai "you lost". No aloitin alusta ja puolustin ekaa linjaa huomattavasti pidepään ennekuin vetäydyin/vihollinen tuli läpi ja rakensin aikamoista linnoitusta Kemijärvelle... Nyt nuoli on aina vaan siellä ekojen linjojen edessä, vaikka olen käynyt valtaamassa linjat monesti uudelleen ja pidellyt niitä pitkän aikaa paljon vihuja tuhoten... Junan tuomia joukkoja olis vaikka kuinka paljon Kemijärvellä ja ekalla linjalla, mutta vihollinen ei tee muuta kuin pysähtyy ekalle linjalle, JOS sen onnistuu hetkeksi (esim. 30 min. - tunniksi) murtamaan. Neuvoja odotellen ja pelistä kiittäen.
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:08 by mixer »
|
|
|
|
|
Janosik
Newbie

|
 |
« Reply #5 on: 10 November, 2008, 00:13:01 » |
|
No menihän se Kemijärvi läpi....malttia malttia....kyllä se vihollinen tulee kun hoitaa kaiken ohjeiden mukaan...
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:14 by mixer »
|
|
|
|
|
harmaahukka
Newbie

|
 |
« Reply #6 on: 13 November, 2008, 16:38:11 » |
|
Itse tuhosin muutaman miljoonan vihollisia samaan kuruun ennen kuin hoksasin, että Kemijärven puolustuksen ekasta vaiheesta oli jäänyt yksi henkitoreissaan oleva panssari metsään seisomaan. Sen löydettyäni peli nytkähti seuraavaan moodiin.
-harmaahukka-
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:20 by mixer »
|
|
|
|
|
Embuske
Newbie

|
 |
« Reply #7 on: 10 February, 2009, 08:48:41 » |
|
Minulla on takalinjan puolustuksen rakentelu jo erinomaisen hyvällä mallilla. "Ongelmana" on vaan se, että vanja ei pääse läpi ensimmäisestä linjasta. Olen tappanut tykeillä, sinne viedyillä heittimillä ja asemiin juoksutetulla jalkaväellä usean tunnin aikana määrättömästi vihollisia. Olen jopa käynyt tiedustelemassa vihollisen puolella (sen nuolen toisella puolella)!
Vihollisia tulee yhä, tapan ne kaikki, mutta nuoli ei häivy mihinkään. Olen alkanut jo epäilemään, että niin kauan kuin ne eivät pääse läpi ensimmäisestä linjasta, objective pelissä ei vaihdu? Eli peli olisi määrätty menemään oletusarvoisesti niin, että vanja pääsee läpi. Nyt olen siis pelannut liian hyvin, miä johtaa kuitenkin siihen, että on pakko omien tappioiden kuittaamiseksi kuluttaa takalinjan reservit turhaan etulinjassa?
Täytyy varmaan tehdä koe, päästää ryssä läpi ja katsoa siirtyykö nuoli toiseen paikkaan ja vaihtuuko objective.
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:24 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Steelwedge
|
 |
« Reply #8 on: 10 February, 2009, 18:48:23 » |
|
Olen tappanut tykeillä, sinne viedyillä heittimillä ja asemiin juoksutetulla jalkaväellä usean tunnin aikana määrättömästi vihollisia ... miä johtaa kuitenkin siihen, että on pakko omien tappioiden kuittaamiseksi kuluttaa takalinjan reservit turhaan etulinjassa? Ottamatta sen kummemmin kantaa otsikon totuusarvoon muistelen, että tällä forumilla on jonkun kerran todettu, että jos vihulaisia tulee määrättömästi, viisas komentaja antaa periksi tässä kohtaa ja vetäytyy suosiolla. Ilmaisu "usean tunnin" kertonee, että nyt on jotain pielessä, jotain muuta kai pitäisi tehdä, kuin tätä samaa, tunti tunnin jälkeen. Yleensä se, että tuhlaa joukkojaan jossain paikassa epätoivoisessa puolustustaistelussa johtaa siihen, että niitä joukkoja ei sitten ole riittävästi sillä viimeisellä, ehdottomasti pidettävällä linjalla - kuten kysyjäkin jo aavistelee saattavan käydä. Todetaan nyt ilman kiemuroita, että scripti todellakin olettaa, että pelaaja luopuu siitä etummaisesta linjasta. Objectiveteksti antaa tehtäväksi: "Your task is to control the advances made by the enemies forward detachments and to organise the defences on the approaches to the railway station at Kemijarvi." Eli sama härmäksi: pidättele vihulaisen hyökkäyskärkeä ja valmistele puolustusasemat rautatieaseman tuloreiteille. Aikarajaa ei ole asetettu; vedä etuvartiot pois, kun luulet, että taka-asemat ovat valmiit. Vielä kun lukee kartan description tekstin: "their objective the station at Kemijarvi, which they were destined not to reach..." käy selväksi koko kartan perimmäinen tehtävä: se rautatieasema on sitten pidettävä loppuun asti - muusta voi luopua 
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:29 by mixer »
|
|
Steelwedge
|
|
|
Embuske
Newbie

|
 |
« Reply #9 on: 11 February, 2009, 11:20:32 » |
|
Kiitos selväsanaisesta neuvosta vetäytyä. Olisinkin jo häipynyt takalinjoille ajat sitten, mutta tässä pelissä violetin nuolen jättäminen oman onnensa nojaan on tähän asti merkinnyt häviötä. Tämä tehtävä on mielenkiintoinen, erityisesti itse pidän noista pioneerien rakennushommista. Sikäli on hyvää, että takarajaa vetäytymiselle ei ole. Toisaalta historiallisesti tilanne on vähän outo, jos vihollinen antaa rakennella loputtomasti omaa torjuntatuhoaan. Siksi ja em. syystä olisi minusta ollut suotavaa, että nuoli hyppäisi itsestään aseman seudulle, kun esimerkiksi 7 hyökkäystä on torjuttu. Pelaan tosiaan -3 tai -2 tempolla, joten aikaa menee huolellisuuden vuoksi. Tämä muutama tunti on kyllä riittänyt hyvien asemien rakentamiseen - joten С приездом!
|
|
|
|
« Last Edit: 03 March, 2010, 22:36:33 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|