Turhis
Newbie

|
 |
« Reply #105 on: 23 December, 2008, 00:00:37 » |
|
December 17th Attacks in terenttilä. Mitään ei tapahdu, samaan tilanteeseen oon päässy monta kertaa, eri tavalla tosin. on yritetty hyökätä ja ties mitä muuta, mutta se vaan jää jumiin. Viimesimmäks tuli täydennyksenä pari telakuorma-autoo ja sen jälkeen pari tykkiä, nyt ei oo jäljellä muutakun 2 tykkiä. Alkaa usko loppumaan.
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:08 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
|
 |
« Reply #105 on: 23 December, 2008, 00:00:37 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hyr
Newbie

|
 |
« Reply #106 on: 23 December, 2008, 01:58:04 » |
|
Huhhuh, onpa vaikee hemmetti toi taipale, äskön vedin viimesee miehee Defend the Kirvesmaki - Terenttila support linessä, mutta ei toi tehtävä ota loppuaa ja vahvistukset ei kerkee ees paikoillensa ennenku ne kuolee. 2 konekiväärimiehellä rynnäkköön, jes, sillähän voitetaa 3 tankki ja 100 sotilasta.
Menny ny hermo tohon taipaleesee mut huomenna uusiks, tänääntuli tahkottua 5h pelkkää taipaletta:D, mutta toivottavasti menee huomenna läpi.
EDIT: Nyt olen päässyt tohon terenttilan suon puolustukseen ihan hyvillä joukoilla, mutta kuinka monta kertaa ne hyökkäävät kun olen torjunut 3-4 hyökkäystä ja ne vaa jatkaa tuloosa, olisi kiva tietää että olisiko järkevaa aloittaa pidemmältä seivistä vai pitäisikö olla vieläkin enemmän joukkoja tuossa vaiheessa mitä kovasti epäilen.
Viiden tunnin sijasta olen tahkonut tätä maata nyt noin 9h, et nyt ois vinkit tohon terenttilan suohon paikallaa.
EDIT 2: Nyt se on läpi, muuttu paljon helpommaks se perääntyminen ku joku alue menetetään ku tajus miten tehää niit juoksuhautoja ^^
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:16 by mixer »
|
|
|
|
|
Omeletti
Newbie

|
 |
« Reply #107 on: 23 December, 2008, 22:49:32 » |
|
tähän tehtävään voisin antaa vinkkinä sellaisen asian, että käyttäkää niitä pioneeriautoja! ihan ensimmäisestä kohdasta lähtien, kun siinä sivussa pikkuhiljaa rakentelee jalkaväkiesteitä ja miinoituksia, niin pääsee helpommalla jatkossa. kannattaa pelata custom missionia ja katsoa paikkoja missä ryssä koittaa ahkerimmin läpi. Taipale on hankala tehtävä, mutta kyllä se läpi menee kun vain tahkoaa tarpeeksi kauan. meinasi siinä itelläki hikeä puskea  . kannatta pelata ensin venäjän campaing läpi niin oppii tuntemaan pelin ja vähän taktiikoita.
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:24 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Steelwedge
|
 |
« Reply #108 on: 23 December, 2008, 23:32:40 » |
|
December 17th Attacks in terenttilä. Mitään ei tapahdu, samaan tilanteeseen oon päässy monta kertaa, eri tavalla tosin. on yritetty hyökätä ja ties mitä muuta, mutta se vaan jää jumiin. Viimesimmäks tuli täydennyksenä pari telakuorma-autoo ja sen jälkeen pari tykkiä, nyt ei oo jäljellä muutakun 2 tykkiä. Alkaa usko loppumaan.
Moi ja kiitos SaveGamesta  Peliohjejahan kertoo seuraavaa: After securing the important Kansakoulu and Parssinen woods the enemy is now in a position to increase his efforts against the Terenttila sector. Recapturing these areas would hinder the enemies attacks against the main line of defence but the area is not easily defendable. You are ordered to defend your prepared positions against enemy attacks.
Your objectives are:
* Repel all enemy attacks * Counter attack any enemy forces that breakthroughEli sama härmäksi: Torju kaikki hyökkäykset. Suorita vastahyökkäys jos vihollinen pääsee asemiisi. Katsoin SaveGamesi ja sullahan on ryssä asemissa!  Aja se pois... Eli siis Terenttilässä sun täytyy pitää (ja ottaa tarvittaessa takaisin) asemasi koko mission ajan ja tehdä vastahyökkäys jos/kun ryssä valtaa tukikohtasi. Ryssä hyökkää 3 kertaa - välissä tulee mausteeksi tykistökeskitystä. Näyttäisi siltä, että olet onnistunut tapattamaan koko komppaniasi, joten lienee syytä yrittää uudelleen aikaisemmasta SaveGamesta... Taisteluhengen kohottamiseksi suosittelen katsomaan Talvisota elokuvan (joka muuten kuvaa juuri Terenttilää...) - se näyttäisi löytyvän tuolta Hyvää Joulua! topicin linkeistä 
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:32 by mixer »
|
|
Steelwedge
|
|
|
Kubelwagen
Newbie

|
 |
« Reply #109 on: 25 December, 2008, 13:18:20 » |
|
EDIT 2: Kävi ilmi ettei venäläiset koskaan edes oikeen tulleet Terenttilän sillan yli. Siellä ne juoksevat ympyrää pitkin tannerta minun ex-PST-tykkien kanssa, enkä millään saanut niitä tapetuksi koska niillä on ylivoima, paljon tykistöä ja minun täytyy mennä sillan yli jossa kuolee tavallisesti 70% sotilaista tykkituleen ja panssarivaunuihin. Tykeillä niitä ei voi tappaa, koska ne lähtevät heti karkuun kun ne saavat tapettua sotilaani.
Noh, päätän aloittaa koko tehtävän uudestaan. Pipariksihan se meni. Mutta ei siinä kaikki, kesken toista aaltoa ne saamarin vanjat on jo hyökkäämässä Terenttilän sillan yli!! Sitten kun sinne saan vedettyä joukkoja tukikohdasta, ne lähtee TAAS karkuun. Katson taas päärintamalle, jossa häviän.
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:39 by mixer »
|
|
|
|
|
Turhis
Newbie

|
 |
« Reply #110 on: 25 December, 2008, 14:45:05 » |
|
Steelwedgelle kiitokset! Nyt on päästy tuo kohta läpi, mut eipä se oo ryssän voittaminen tehty liika helpoks, niillä tuntus olevan aika hyvä ylivoima niinkun pitääkin. Täytyy vaan toivoo et, hermot ja järki pelittää pelin etenemiseks...
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:45 by mixer »
|
|
|
|
|
Chooser
Newbie

|
 |
« Reply #111 on: 27 December, 2008, 17:49:05 » |
|
Tuossa taipaleen taistelussa minulla tulee puna-armeija samaan aikaan sillan yli ja taipaleen pienen saaren kylään siis yhtä aikaa molempiin onko tässä jotakin vikaa?
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:50 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Steelwedge
|
 |
« Reply #112 on: 27 December, 2008, 17:58:37 » |
|
taipaleen pienen saaren kylään
Siis mitä tarkoitat tällä "pienellä saaren kylällä"? Tarkempi kuvaus tai screenshotti olisi nyt tarpeen... 
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:24:56 by mixer »
|
|
Steelwedge
|
|
|
Chooser
Newbie

|
 |
« Reply #113 on: 27 December, 2008, 18:55:48 » |
|
Valitettavasti en saa kuvaa laitettua. Joko en osaa käyttää konetta kunnolla tai sitten kyse on jostain muusta, kun kuva on vain monta pientä neliötä vierekkäin mutta kumminkin, kun alkuun pitää estää kaksi vihollisen iskua, ja sen jälkeen perääntyä, niin silloin peli sanoo että pitäisi saada kaikki joukot sillan yli ja sinne alkaa vyörymään vihuja. Aiemmin yritin samaa tehtävää ilman mitään päivityksiä, niin kun joukkojen piti vetäytyä etulinjasta taakseppäin ja torjua yksi hyökkäys. Nyt taas vihuja tulee ensin 1 isku sillan yli jonka onnistun torjumaan ja heti perään isku niihin hautoihin, jonne oli aijemmin pitänyt perääntyä. Eli pähkinän kuoressa: NL iskee ensin sillalle taipaleen joen yli ja sitten tähän neosaaren kylään minkä aijemmin niin surkeasti selitin.
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:00 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Steelwedge
|
 |
« Reply #114 on: 27 December, 2008, 19:24:37 » |
|
Eli siis, jos olet asentanut päivityksen, aikaisemmat seivaukset eivät todennäköisesti toimi enää oikein ja Taipale-missio on valitettavasti aloitettava ihan alusta - tai ainakin ennen kuin ensimmäinen tehtävä on completed - muutin näet patchissa scriptiä juuri Neosaaren ja sillan välillä  Tässä toisessa objectivessa on torjuttava (ensimmäisen Umpilampi objectiven lisäksi) Neosaaressa hyökkäys ennen kuin omat joukot vedetään joen ylitse - muussa tapauksessa tulee loose-ilmoitus.
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:05 by mixer »
|
|
Steelwedge
|
|
|
kauhu
Newbie

|
 |
« Reply #115 on: 01 January, 2009, 18:37:22 » |
|
mitähän olen mokannut vai enkö vain älyä jotain.. eli olen vetänyt joukot jo sillan yli, ja nyt käsittääkseni pitäisi ryssien tehdä jonkinnäköinen hyökkäys sillan yli.. mutta ei vaan kuulu sitä hyökkäystä.. ja jos jonkinnäköistä hyökkäystä koittaa itse yrittää niin ei sillalle asti pääse ,kun jätkät on jo tykinruokana.. EDIT: alotin alusta niin kyllä onnistu.. tosin en kyllä pidä vielä tuota loppua mahdollisena  järkyttävän vaikeeta :'(
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:09 by mixer »
|
|
|
|
|
Hyr
Newbie

|
 |
« Reply #116 on: 01 January, 2009, 21:51:01 » |
|
EDIT: alotin alusta niin kyllä onnistu.. tosin en kyllä pidä vielä tuota loppua mahdollisena  järkyttävän vaikeeta :'( Itse väänsin otsa hiessä tota tehtävää päälle 10h, kyllä se siitä vaikka välillä palaa vähän hermo, tai vähän enemmänkin. Kun ne hyökkää lopussa siihen suolle niin silloin tajusin vasta, että juoksuhautoja tosiaan voi rakentaa, se auttoi todella paljon 
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:17 by mixer »
|
|
|
|
|
kuraperse
Newbie

|
 |
« Reply #117 on: 04 January, 2009, 04:30:13 » |
|
joo eli sellanen ongelma tossa kentässä että kaikki missionit suoritettu ja oon käynny koko kentän läpi ni ei näy enään vihollista ni osaisko joku sanoa että miten pääsen eteen päin pelissä?
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:22 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Steelwedge
|
 |
« Reply #118 on: 04 January, 2009, 18:05:28 » |
|
joo eli sellanen ongelma tossa kentässä että kaikki missionit suoritettu ja oon käynny koko kentän läpi ni ei näy enään vihollista ni osaisko joku sanoa että miten pääsen eteen päin pelissä?
Asia ei kyllä selviä ilman savegamea, ohjeet tästä: http://forum.talvisota.net/index.php/topic,35.0.htmlFileen voipi lähettää osoitteeseen steelwedge [ ät ] gmail.com Jos tosiaan olet suorittanut kaikki tehtävät (mm. torjunut 5 hyökkäystä Terenttilän suolla), liitän mukaan spoilerin kartan ohittamiseksi: * * * * * * Tässä cheat mapin ohittamiseksi: 1. Paina pelin aikana ESC näppäimen alla olevaa näppäintä, tämä avaa ruudun yläosaan konsolitilan (állekirjoittaneen koneessa siinä on 1/2 ja § merkit) 2. Kirjoita (tarkasti ja huomaa isot ja pienet kirjaimet!) @Password("Panzerklein") - paina ENTER 3. Kirjoita (tarkasti ja huomaa isot ja pienet kirjaimet) @Win(0) - paina ENTER 4. Paina pelin aikana ESC näppäimen alla olevaa näppäintä uudelleen, tämä sulkee konsolitilan ja jos kaikki meni hyvin, voit jatkaa peliä
Joissain tapauksissa tarvitaan välilyönti avaavan sulkeen jälkeen ja ennen lopettavaa suljetta. Siis esim näin: @Password( "Panzerklein" ) ja @Win( 0 )
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:27 by mixer »
|
|
Steelwedge
|
|
|
kuraperse
Newbie

|
 |
« Reply #119 on: 04 January, 2009, 19:12:25 » |
|
juu kiitti 
|
|
|
|
« Last Edit: 04 March, 2010, 01:25:31 by mixer »
|
|
|
|
|
|
Talvisota: Icy Hell pelin yhteisön keskustelupalsta (game forum)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|